Tips - Ta kort från olika vinklar.


Om detta skulle jag har gjort en inlägg om för länge sen, fast det har aldrig blivit av. Så det berättar jag nu.

Det här tipset handlar om att man ska försöka fota ett motiv i olika vinklar och hitta en vinkel som man själv tycker blir snyggast. Bara man flyttar sig lite åt ena hållet så blir bilderna annorlunda. Det är viktigt att tänka på bakgrunden också och inte bara på det man fotar! :D  
Så nästa gång du ska fota, testa då att kanske lägga dig ner på marken om du fotar tex blommor eller något liknande. Så du är i samma höjd som motivet du fotar. Kanske ha solen i ryggen när du fotar? eller varför inte ha solen i bakgrunden. Du bestämmer själv.

HÄR är ett exempel på när jag fotar samma växt fast i två olika vinklar. Det blir också olika färger.
Du bestämer själv vilket du tycker är snyggast. Testa dig fram!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar: