ÅRSRESUMÉ


JANUARI. Nyår ägde, firades med underbara vänner och massvis av folk. Snön låg fortfarande kvar. Kommer inte ihåg så jättemycket från januari. Fotade innebandy, kollade på Coop-cup i Skövde med Sandra.
 
 
FEBURARI. Hände rätt mycket, jag blev medlem i iPhone-klubben. Det blev att jag la undan kameran ett tag och bara fotade med min nya iPhone. Skolan rullade på som vanligt, gjorde Nationella proven och försöke jobba på så mycket som möjligt för att komma in på rätt linje. Sportlovet spenderades i Sälen för sista gången. Det var underbart.
 
 
MARS. Våren var påväg. Fick se och krama Norlie & KKV för första gången. Åkte runt med Sandra i epan och åt glass. Fick mopedkort och åkte runt. Fotade fotboll. Bakade woopies. Hann även med korvgrillning i parken och grilling uppe på berget. Var kär och mådde bra.
 
 
APRIL. Startarde som ett stort aprilskämt, det börjde snöa massor. Men sen försvann det. Tog självporträtt och blev riktigt nöjd. Tränade och åt så bra som jag kunde. Firade valborg med underbart folk. Dansade bugg med hela klassen och andra skolor. Blev beroende av ett zoombie spel på mobilen. Shoppade sommarkläder och bara längtade till sommaren.
 
 
MAJ. Fotade mycket självporträtt. Bakade och släppte in vårvärmen och alla underbara färger som började komma. Fotade blommor och fotboll. Tränade för kabarén och visade upp den, hade disco för småttingarna i skolan. Spenderade kvällar på berget, en random gräsplätt, i skövde med en lyxshake m.m. Sommaren var påväg! Maj avslutades med den sista klassresan för livet. Den underbaraste tiden med klassen någonsin, spenderade 4 dagar i Falkenberg, sol, värme, bad, lekar, mat och massor mer. Saknar klassen enormt.
 
 
JUNI. Oj herregud, juni hände det massor. De sista dagarna innan sommarlovet. Sista dagarna med klassen. Fester och underbara kvällar med massor av folk. Firade studenten. Avslutningsmiddan med klassen, skolavslutning. Sista natten med gänget på Skara sommarland. Dreamhack. Firade midsommar. Fotade studenbalen och massor mer av roliga saker.
 
 
JULI. På sommaren tar man alltid mest kort. Sommarlovet började. Startade med en oförglömlig resa med tjejerna till Lidköping och sov på en båt. Firade kusinen Olle. Tränade och åt väldigt nyttigt. Renoverade toaletten och vardagsrummet. Skaffade en ny tv. Jag och Sandra ställde ut epan och cresenten på crusingen. Drog till Gothia Cup i göteborg några dagar. Var en vecka med campinggänget med husvagnen i Strömstad. Dagsresa till Norge. Och sjävklart massor av glass, sol och bad.
 
 
AUGUSTI. Sommarvärmen fortsatte. Mycket glass och sol. Gled runt i en rosa bubbla i kvällssolen i staden. Träna fotboll innan sommaruppehållet. Åkte till Göteborg för RIXFM festival och fotade konsert för första gången. Enormt nöjd med bilderna. Fick även se kändisar som Dead By April, Molly, Darin, Danny m.m. Tog en dagstur till Lysekil och Smögen med familjen. Spenderades sommarlovet med kära och nära så som det ska va.
 
 
SEPTEMBER. Kraschade min iPhone för första gången, så fick bli en uppgradering till 4S. Spelade sista fotbollsmatchen av säsongen. September har varit en jobbig och stressig månad, men har ändå hunnit med att ha väldigt roligt. Nya höst kläder i garderoben, även två par nya underbara skor. Hunnit med att kolla bandy matcher och fotboll. Några turer till Skövde och Göteborg. Massor av fika och god saker har åkt in i min mage. Fotat. Serverat kaffe och tårta på Meckelmässan. Tagit klassfoto. Ätit Mc'Dondalds frukost. Festat, bl.a Mariestad och Ålle. Fikat på Mössebergsbagarn. Sen har jag även dragit ut en tand, men mest framför allt pluggat och spenderat tiden till massor av skolarbeten, sena kvällar och tidiga uppstigningar.
 
 
OKTOBER. Var den hemskaste månaden någonsin. Visst den började bra, då man inte visste vad som väntade en. Hösten hade precis kommit och jag fotade jättefina höstbilder. Fotograferade även min första volleybollmatch. Skrattade och var glad. Till den 19 oktober, då allt vändes upp och ner. Mitt liv har aldrig varit en sådan depression. Förlorade min bästa vän Philip. Livet kändes meningslöst. Ingen ork till något. Allt var det bara sorg och tårar. Försökte skratta och le och se framåt, men det var svårt. Saknaden är så enorm. De sista dagarna i oktober försökte jag göra sånt som jag blev glad av. Skaffade ett marsvin,Kiwi, som gav otroligt mycket kärlek, skaffade gym kort, såg första snön falla, bakade massor och var med mina närmaste vänner. Försökte att tänka på annat... Usch, det är svårt att prata om allt som hänt än idag.
 
 
NOVEMBER. Gick verkligen upp och ner. Har gråtit till sömns men också somnat med ett leende. November började tungt med en begravning. Men tillsammans var vi starka. Har försökt att umgås med massor av folk, folk som har gjort mig glad. Kollat på ishockey, bandy, handboll och fotboll. Har firat Halloween och fixat en lyckad utklädnad. Har bakat massvis och käkat massor av glass och kakor. Tagit ett andra hål i örat, käkat pizza och annat gott. Jag har fyllt 16 år och firat. Myst med Kiwi och så har jag tränat som en idiot.. och självklart massa mer, både tråkiga och roliga saker.
 
 
DECEMBER. Sista månaden av 2012. Ja vad ska man säga, min mobilkamera gick på högvarv. Tog massvis av kort, även med kameran. Blev supernöjd med porträttbilderna. Bakade massor av julgodis. Klädde granen och allt där till som hör till Julen. Julmarknad, julparad, julmat, julmusik.. listan kan bli lång. Gick de sista dagarna i skolan innan lovet. För en gång skulle kände jag att jag kunde släppa all stress. En kille vände mitt liv till rätta och nu är jag som lyckligast ♥
 
Året har verkligen gått upp och ner, jag är glad att jag överlevde. Nu kommer ett år till som man ska försöka att tag sig igenom. Jag hoppas verkligen detta kommer bli ett bra år och att man kan få slippa all skit och sorg som man har fått gått igenom det senaste.
Vill även tacka alla fina läsare som har hängt med mig under året. Får se hur länge jag kommer ha kvar bloggen, måste få tillbaka lusten och tiden till det. Sen vill jag veta ifall det är några som läser den också!
Hoppas ni har haft ett bra år. NU KÖR VI 2013!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar: